شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
ختمی بر غذای ختم
شوشان ـ محمد حسن بهبهانی :

خیلی خوش آمدید!! بفرمایید!!
این جمله ی صاحب عزا و از بازماندگان متوفی بود با لباس سیاه و چهره ای غمگین، من که  با اصرار نزدیکان  ِ همین فرد به این تالار برای صرف شام رفته بودم از همان لحظه ی ورود بسیار پشیمان شدم که چرا  چنین دعوتی را پذیرفته ام و چنین شامی در این موقعیت اصلن خوردن دارد؟ آنهم در رستوران یا تالاری که برای لحظه های شادی مهمان هاست؟
 این شام  ِ مراسم ختم و بار سنگین مخارج و هزینه های جانبی آن ،برای بازماندگان چه تسکینی می تواند داشته باشد؟ در همین مراسم بسته های شیک میوه و شیرینی هم داده می شد که این هم آغاز  ِ نوع تازه ای از رسمی غلط است که از همین حالا باید از باب شدن آن پیشگیری کرد. پذیرایی در مراسم ختم از یک بطری کوچک آب معدنی نباید فراتر برود و بار سنگین تدارکات را به غم و نگرانی بازماندگان اضافه نکنیم... کاش دادن این پارچه و بنرهاى سیاه ِ (عرض تسلیت) هم برچیده می شد و بهبهان ما در خاتمه دادن به این رسم های غلط پیشرو می شد..
در پاسخ به آن دسته از کسانی که می خواهند آن رسم های غلط پیشین و این چند رسم نو مثل پارچه سیاهِ عرض تسلیت و بسته های همراه میوه و شیرینی اجرا شود، فقط یک جمله بفرمائید : در بهبهان بعنوان یک شهر پیشرو این گونه مراسم برچیده شده است!!!

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار