شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
وشاورهم فی الامر* و *وَ أَمْرَهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ
شوشان ـ محمدرضا چمن نژادیان:

 روز شوراها روزی است که معنای استفاده از خرد جمعی در حوزه های تخصصی برای کنترل نظام مدیریت شهری است، هر اقدامی که صورت بگیرد تا کیفیت شوراها بالا رود تاثیر مستقیمی روی کیفیت اداره شهرها دارد. که متاسفانه در تحلیل و آسیب شناسی برخی عملکردها مشاهده  می شود نه خرد جمعی در خوزه ی تخصصی دیده می شود و نه کیفیت در عملکردها با خدمات شهری وجود دارد.
 ضمن اینکه نگرش افراد عضو درشورای اسلامی باید بر مبنای رشد یافتگی علمی، عقلانیت مدرن و توسعه یافتگی  مدنی موثر باشد. تعدادی از افراد بر مبنای قومیت، رانت دهی و لابیگری فساد آور با تبلیغات کاذب وارد شوراها می شوند، که تماماً موجبات عقب افتادگی در زمینه خرد جمعی تخصصی، گسترش خدمات شهری عادلانه و کیفیت اندیشی در توسعه شهری می گردند.
 باید شوراهای اسلامی براساس فلسفه ی وجودی خود فارغ از ارتجاع اندیشی باندی، قومی و قبیله ای عمل کنند. تا بامشارکت مدنی، کارآمدی و پاسخگویی رضایتمندی عمومی را با اثربخشی خدمات شهری ، آسایش عمومی و روان سازی انسانی شهری تحقق ببخشند.
نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما و تحقق آیات شریفه وشاورهم فی الامر و وَ أَمْرَهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ با تکمیل حلقه های فرآیندی ساختار مدیریت شهری و ارتقاء جایگاه با واگذاری قانونی بخش‌های مرتبط و هم افزا می تواند داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار