شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
شوشان ـ  نوید قائدی :


امروز، سوم ماه مه، مصادف با روز جهانی مطبوعات است. روزی که به پاسداشت تلاش بی‌وقفه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در سراسر جهان برای انعکاس حقیقت و آگاهی‌رسانی به جامعه اختصاص یافته است.
در  جهانی که مملو از اطلاعات و اخبار گاه متناقض و نادرست است، رسالت خبرنگاران در ارائه روایت‌های دقیق و بی‌طرفانه از وقایع، بیش از هر زمان دیگر مهم و کارساز است. مطبوعات آزاد، رکن چهارم دموکراسی، نقشی اساسی در شفافیت و پاسخگویی ایفا می‌کنند و به مثابه پلی بین مردم و قدرت عمل می‌کنند.
روز جهانی مطبوعات فرصتی برای تأمل بر نقش حیاتی مطبوعات در جامعه و همچنین یادآوری چالش‌ها و خطراتی است که خبرنگاران در سراسر جهان با آن مواجه هستند.در بسیاری از نقاط جهان، خبرنگاران به دلیل انجام وظایف خود، با سانسور، تهدید، آزار و اذیت و حتی قتل روبرو می‌شوند. این امر نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات صحیح و مستند را نیز به خطر می‌اندازد.
در این روز، وظیفه ماست که از خبرنگاران شجاعی که در خط مقدم مبارزه برای حقیقت و عدالت قرار دارند، قدردانی کنیم. همچنین باید از تلاش‌های مدافعان آزادی بیان در سراسر جهان که برای تضمین حقوق خبرنگاران و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت می‌کنند، حمایت کرد.
با ظهور فناوری‌های نوین، دنیای رسانه‌ها در حال گذار و تحول است. در این میان، ضروری است که مطبوعات با اتکا به اصول حرفه‌ای خود، به انطباق با این تغییرات بپردازند و همچنان به عنوان منبعی قابل اعتماد و معتبر برای مردم باقی بمانند.
در این بین هر یک از ما می‌توانیم با انتخاب منابع خبری معتبر، حمایت از رسانه‌های مستقل و به اشتراک گذاشتن محتوای دقیق و درست، به تقویت مطبوعات آزاد کمک کنیم.
به یاد داشته باشیم که دسترسی به اطلاعات آزاد و حق بیان، حقوق اساسی بشر هستند که برای حفظ و ارتقای آن‌ها باید وجدان های آگاه و متعهد تلاش کنند.
امید است مردمان فهیم کشورها در این روز، با تعهد به ارزش‌های انسانی و الهی مانند حقیقت، عدالت و آزادی بیان، از رسالت خطیر مطبوعات آزاد در جهان حمایت و تجلیل نمایند تا روزنه های امید رسیدن به حقیقت زنده و پایدار بمانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار