شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
رئیس ادراه دامپزشکی شهرستان باوی خبر داد؛
رئیس ادراه دامپزشکی شهرستان باوی از تشکیل ۵ اکیپ نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در این شهرستان خبر داد.
شوشان ـ دکتر محمدرضا یاوری اظهار داشت: دامپزشکی شهرستان باوی  با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام محرم (تاسوعا و عاشورا) آمادگی خدمت‌رسانی به همشهرهای گرامی را دارد.
وی ادامه داد: تیم‌های ویژه بازرسی بهداشتی و شرعی دامپزشکی برای حضور در سراسر شهرستان تشکیل شده و آماده خدمت‎‌رسانی به مردم هستند.
دکتر یاوری تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی و همچنین کشتارگاه‌ دام شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای تاسوعا و عاشورا آماده خدمات‎رسانی به عموم مردم خواهند بود.
وی ادامه داد: در این تیم‌ها که شامل دو اکیپ ثابت، سه اکیپ سیار می باشد تعداد پنج کارشناس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی در سطح شهرستان حضور خواهند داشت.
رئیس ادراه دامپزشکی شهرستان باوی یادآور شد: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان نیزمی‌شود.
دکتر یاوری تأکید کرد: شهروندان از خرید دام از افراد دوره‎گرد و یا دلالان دام و فاقد پییشینه مشخص جداً خودداری کنند و دام مورد نیاز برای ایام عزاداری و تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره ۰۶۱۳۶۵۲۴۶۲۳  دامپزشکی شهرستان باوی اطلاع رسانی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار