اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
شوشان ـ دکتر فتح اله دهقان :

آنان که اهل بصیرتند در اولین برخورد صفا وصمیمیت ،یکرنگی ،صداقت ، اصالت و..... را در سیمای معصوم مردم این کهن دیار به عینه می بینند .
عشق وافر به ایران زمین موجب شده ساکنان بی الایش این دیار،  علی رغم محرومیت تاریخی ،کم توجهی ودر برخی موارد اجحافی که نسبت به آنها روا شده وان طور که شایسته وشان این انسان های اصیل است با آنها برخورد نشده همواره تنها وتنها به پاس ایرانی بودن ،عاشقانه مرزبانان وفادار بی جیره ومواجب این منطقه استراتژیک بوده و ‌باشند  .زیرا اینان از سلاله رستم فرخزاد سردار بی همتا وسپهسالار نامی سپاه ایرانند .
به گواه تاریخ در مقایسه با دیگر مناطق مرزی ،جغرافیای سکونت این مهربانان بی ادعا ، کم حاشیه ترین مناطق مرزی کشور بوده است .
اهمیت ژئوپلیتیکی وحساسیت فوق العاده این منطقه ایجاب می‌کند نگذاریم زخم سیستان وبلوچستان کهنه شود، زیرا عدم توجه به موقع ،زمینه خسران غیر قابل جبران برای این مرز وبوم است .
حل مشکلات اقتصادی وایجاد زیر ساخت های مناسب ومهیا نمودن امکانات اولیه زندگی  برای مردم این دیار از اوجب  واجبات است.
بررسی عمیق اتفاقات وحوادث چند سال اخیر در این منطقه توسط کارشناسان اگاه به امور ورفع نگرانی مردم این دیار نیز نیاز حیاتی و موجب عدم توسعه بحران می‌شود .
القصه ؛به باور راقم این سطور با در نظر گرفتن جو عمومی وبر اساس خصلت های والای مردم‌این دیار و کاریزمای شیوخ وبزرگان قومی ومذهبی‌ووفاداری ،مهربانی ،کم توقعی و.....مردم‌این خطه حل این معضل امری شدنی ودر دسترس است .
به تصمیم سازان کشور توصیه اکید می‌شود تا زخم این دیار ،کهنه ومزمن نشده نسبت به درمان آن به جد اقدام نمایند ،زیرا فردا دیر است .
مصداق؛
سرچشمه شاید گرفتن به بیل
چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار