اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
سید موسی بلادیان 

با تاسف فراوان  آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. این شخصیت بزرگ بیش از نیم قرن از مواضع انقلابی امام خمینی حمایت کرد و شکنجه های زندان را متحمل شد و قبل از پیروزی انقلاب همراه با شخصیت های متعهدی چون شهیدان بهشتی، مطهری، باهنر و همچنین امام خامنه ای با تمام وجود برای محو رژیم طاغوتی پهلوی تلاش های گسترده ای داشت و از این بابت هرگز نام و یادشان به فراموشی سپرده نمی شود.

آیت الله رفسنجانی یکی از شخصیت هایی بود که که همیشه همراه با امام خمینی (ره) بود و در خبرگان اول نقش بسیار تاثیرگزاری در تصویب قانون اساسی داشت و تا آخرین لحظات عمر پر برکت امام در خدمت ایشان بود. بعد از ارتحال ملکوتی امام خمینی بیعتی پایدار با امام خامنه ای داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی دو دوره رییس مجلس شورای اسلامی بود و دو دوره نیز ریاست جمهوری را با رای بالا عهده دار شد و با حکم رهبری رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. از ویژگی های این شخصیت بزرگ این بود که هیچکس نتوانست بین ایشان و مقام معظم رهبری فاصله ایجاد کند و زمانی که در برخی مسائل اختلاف نظر با رهبری پیدا می کرد می فرمود که علیرغم تشخیصی که داده ام چون برداشت من منطبق با نظریات رهبری نیست من همچنان نظر رهبری را ترجیح می دهم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تالیف کتب اسلامی و سیاسی نیز توانمندی زیادی داشت و آثاری که از ایشان باقی مانده گنجینه ای ارزشمند برای علاقمندان به انقلاب است . با این ضایعه جانگداز که برای انقلاب پیش آمده نخست به ساحت مقدس آقا امام زمان و نایب برحقش امام خامنه ای، خانواده آن فقید سعید و همه علاقمندانش تسلیت عرض می کنیم و شادی و آمرزش روحش را از درگاه بی زوال قادر یکتا ملتمسیم و امیدواریم همه کارگزاران نظام و آحاد کشور همواره نظر داشته باشند که حیات ما در این دنیا موقت و فانی ست و می باید برای حیات ابدی که همیشگی ست خود را آماده کنیم و چه بهتر که کاری کنیم که در محضر خدا پشیمانی نداشته باشیم.

برچسب ها: هاشمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار