اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
نوشتاری از نوید قائدی؛
پتانسیل ایجاد ایستگاه های ماهیگری در کنار رود کارون، ایجاد زمین های ورزش های محلی و فوتبال و... هم فراهم است، کما اینکه منطقه مذکور در کنار مسیر ویژه اهواز-آبادان است و در صورت رونق بوم گردی می تواند گردشگران زیادی را از سراسر ایران جلب نماید
شوشان - نوید قائدی :
اهواز و محله های حاشیه جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر را در خود جای داده اند، این جمعیت در ایام تعطیل و فراغت کاری نیاز به استراحت و ارامش دارند و در صورت وجود امکانات و چشم اندازهای مناسب حتما برای دیدن و تفرج از آن استقبال خواهند کرد.

در جنوب اهواز یا حاشیه ساحل هلال های جنوبی رود کارون که فاصله چندانی با شهر ندارند محل استقرار تعدادی از روستاهای بکر و سرسبز است که در صورت بررسی و توجه دقیق می توان پی برد که پتانسیل بالایی جهت رونق صنعت بوم گردی دارند.

منظور حدفاصل روستای غزاویه کوچک و بزرگ و روستای ، علوه و بحر و موران تا منطقه طرفایه است، مناطقی زیبا و سرسبز در حاشیه کارون که پرورش نخیلات و انگور و البته زراعت در آن ها رونق وافر دارد، این مناطق علرغم نزدیکی به شهر جزع مناطق کمتر برخوردار تلقی می شوند، اما با وجود آداب و سنن مردم بومی و مناظر بکر و زیبا و نخیلات و باغ های سرسبز  می توان با برنامه ریزی جهت ایجاد اقامت های بوم گردی با همکاری و مساعدت اهالی منطقه اقدام کرد.منطقه مذکور قابلیت جذب گردشگران ساعتی و روزانه و انفرادی و گروهی را دارد، همچنین مناظر به گونه ای است که هر دو نوع گردشگر نرم و سخت قابلیت سکونت دارند.

از دیگر پتانسیل های منطقه می توان به ایجاد بازارچه های مشترک صنایع دستی، بازارچه فروش خرما و محصولات آن و لبنیات محلی اشاره کرد، همچنین محصول چای ترش و انگور هم به صورت فصلی قابل ارائه است.

تجربه جشنواره برداشت انگور و همچنین مضیف روستای علوه با صرف چای ترش نشان می دهد که استقابل و اقبال عمومی از این مناطق بالا است و فقط نیاز به برنامه ریزی و اقدام عملی دارد، با توجه به این که زیرساخت های راه و آب و برق فراهم است و همچنین طبیعت باغی به وفور یافت می شود ، پس می توان نتیجه گرفت ایجاد اقامت های مناسب جهت ارائه خدمات فراهم است، نیروی کار بومی هم هست، می ماند همت و اجرا،با توجه به نزدیکی به شهر می توان رستوران هایی سنتی جهت صرف شیر و چای و قهوه و ... راه انداخت که موجب جلب گردشگران شود، در نهایت می توان اقتصاد منطقه را متحول و پویا کرد.

بماند که پتانسیل ایجاد ایستگاه های ماهیگری در کنار رود کارون،ایجاد زمین های ورزش های محلی و فوتبال و... هم فراهم است، کما اینکه منطقه مذکور در کنار مسیر ویژه اهواز-آبادان است و در صورت رونق بوم گردی می تواند گردشگران زیادی را از سراسر ایران جلب نماید. لذا به کنشگران اجتماعی و سازمان مردمی دوست دار طبیعت توصیه می شود بر ترویج و ترغیب مردم بومی منطقه همت گمارند.همچنین نگارنده آمادگی دارد جهت استماع نظرات و جمع بندی مطالب افراد خبره همکاری نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار